Baňkování je metoda, při které přikládáme speciální baňky na různé části těla (u nás využíváme baňky silikonové a plastové). Vytvořený podtlak vtáhne do baňky kůži a podkoží, kde následně dojde k silnému překrvení, to vede k podpoře metabolismu v ošetřované oblasti.

Rozlišujeme slabé, střední a silné baňkování – které se liší mírou nasátí, a baňkovou masáž. Slabé baňkování je vhodné i pro děti, starší a vyčerpané jedince. Střední baňkování a baňkovou masáž volíme u chronických obtíží. Silné baňkování je vhodné u akutních obtíží například u bolesti zad po prudkém pohybu.

Kde baňkování pomáhá

• Akutní a chronické bolesti svalů a kloubů
  • Revmatické obtíže
  • Bolesti hlavy
  • Podpora regenerace kůže, celulitida

Jak probíhá baňkování

Baňkování

Při baňkování přikládáme plastové baňky na ošetřovanou oblast, kterou pro lepší přilnavost natřeme olejem. Z baněk pomocí speciální pumpičky vysajeme vzduch a vytvoříme podtlak. Při baňkové masáži potřeme kůži olejem a pomalu pohybujeme baňkami po zvolené oblasti, k baňkové masáži u nás využíváme silikonové baňky. Baňkování nebo baňková masáž trvá cca 20 minut. Po baňkování se objevují „modřiny“ – ty však nejsou nebezpečné a během několika dní se samy ztratí.

Kdy se baňkování vyhnout

• nachlazení a virózy, zvýšená teplota nad 37°C
  • zvýšená krvácivost
  • maligní onemocnění